• Verhás Judit

Változtasd meg az Otthonod, és megváltozik az Életed

Frissítve: feb 2

Hangulatjavítás a Lakberendezés eszközével




A változás mindennapjaink szerves részét képezi, ez hajt bennünket előre és formáló hatást gyakorol ránk. Életünk több fázisában többféle megélésre, megtapasztalásra van szükségünk, ezzel egyidejűleg alakítjuk ki a saját külsőnket, kapcsolataink jellegét, lakóhelyünk milyenségét, rendezkedünk be egy új életre, és próbáljuk felvenni annak ritmusát több-kevesebb sikerrel. Minden belső fejlődés magában hordozza a külső környezet megváltoztatásának vágyát is. De mit is jelent ez az Otthonunkra nézve? Nézz körül objektív, kissé a helyzet felett álló szemmel, hol élsz valójában. Mit érzel, mit gondolsz vele kapcsolatban? Tedd próbára magad! Indulj el reggel a szokásos útvonalon, de most kizárólag próbáld elfogulatlanul nézni Önmagad közben. A napi teendők egymásutánja milyen érzéseket vált ki belőled? Mik hátráltatnak azok elvégzésében? Milyen a lakásoddal kapcsolatos teendőket halogatsz, amiket meg akarsz már jó ideje csinálni, de sosem került sor rá, és mindig is sejtetted legbelül, hogy talán soha nem fog eljönni ez az idő?....(vagy hitted ezidáig) Minden, ami körbevesz és ellenszenvet, frusztrációt vált ki belőled az valójában TE magad vagy. A jó hír, hogy Te ezt már nem akarod többé, és megértél arra, hogy kinődd jelenlegi szűk gúnyádat és tovább lépj. Mozgósítottad magadban a változni ás változtatni akarás vágyát. A folyamat lényege pedig, hogy a jól - vagy inkább rosszul - megszokott mintákat felül írd és kiváltsd őket olyan dolgokra, amik jó hatással vannak a lelkedre. Az érzések mentén kell elcsípned a rossz közérzeted, tehát ebből következik, hogy érzéseidre kell közvetlen ingerekkel hatnod. A lakótér milyensége elsősorban egy vizuális inger, ami legalább olyan mértékben befolyásolja a közérzeted, amennyi időt ott töltesz. A legjobb érzelmi manipuláció, ha az érzékszerveken keresztül megélt valóságot módosítod, ami később visszahat az egészséges psziché működésére. Mi az, ami közvetlenül romboló hatással lehet Rád?

  • Ablaktalan, fénytelen helyiségek

  • Félkész bútorok

  • Szűkös/szűkösnek érződő helyiségek - akadályozzák a kreativitást és szorongást okoznak

  • Elnyűtt, törött, elhasznált berendezések, ruhák, bútorok

  • Funkcióját vesztett, javításra szoruló használati tárgyak

  • Lomos tárolók

  • Labirintusszerű útvesztőkkel teli lakás/ház alaprajz - Ez a gondolati síkon is útvesztőket okoz

  • Hozzáférhetetlen napi használatban levő eszközök

  • Egy domináns szín túlhangsúlyozása a helyiségben

  • Rosszul megválasztott fekhely pozíciója

Milyen elemekkel javíthatod a közérzeted?

  • Fényerősség fokozása

  • Hangulat/esti fények kialakítása, mint színterápiás megoldás

  • Hozz létre olyan pontokat a lakásban, melyek több részben kapcsolódnak a természettel (növények, állatok, konyhakert, kövek), vagy valósághűen imitálják azt

  • Helyiségek tágasság/mélységérzetének fokozása (fotótapéták, tükrök/tükröződő magasfényű felületek, falak bontása, üvegtéglák) - Nem mindenki él nagy alapterületen, ami kényelmesen kiszolgálná őt. Ez persze nem egyenesen arányos azzal, hogy szűkösnek is kell, hogy megélje a helyet, ahol él. Minden a jó tervezési módszerre épül.

  • Hálószobában mellőzd az elektronikai eszközöket

  • Hagyd jól látható helyen az általad megélt szép pillanatokra emlékeztető dísztárgyaid

  • Nagy felületen kerüld a hangsúlyos, erős színek használatát, hagyd meg kizárólag a kiegészítőkben őket jelen lenni

  • Helyezz el ásványokat, kristályokat a lakás több pontján

  • A számodra kellemes, élénkítő, vidám illatokról se feledkezz meg! Tegyél ki el a lakás több pontján a helyiségnek megfelelő illatosított gyertyát, természetes illóolaj mécseseket.

  • Szabadulj meg azoktól a tárgyaktól, amik olyan emberekhez kötődnek, akiknek már nincs helye az életedben

  • Teremts harmóniát formákkal, színekkel – Mindenben automatikusan a harmóniát keressük, és ösztönösen abban érezzük jól magunkat. Tehát nem kell különösebb hozzáértés ahhoz, hogy el tudd dönteni, mi az, ami a szemednek nem esik jól, és mit látna szívesebben.

  • Minden nap próbálj meg rendet és tisztaságot tartani az otthonodban

  • Fontos nagy hangsúlyt fektetned az alvás és az evés minőségére, hiszen óriási mértékű szerepet játszik az idegrendszered helyes működésében, a napi szinten ért információ feldolgozásában. Ezért érdemes a hálószobát és konyhát kiemelt gondossággal kialakítanod.

  • Kihasználatlan zónák újragondolása, és praktikussági szempontok szerinti bekapcsolása a több funkciót ellátó terekbe.

  • Jól válaszd meg azt a pontot, felületet, amit reggel ébredéskor először látsz, és utoljára lefekvéskor. Ez nagyban rányomja a bélyegét a napodra, vagy az alvásod milyenségére. Mindenképpen jó érzéseket kell, hogy felszabadítson benned. Ide érdemes elhelyezned a hálószobád fókuszát, ami keretbe foglalja a teret és kiemeli szépségét. Itt helyezd el a motivációs falad, vagy itt alakítsd ki a számodra kellemes emlékek szentélyét.